Weekendje alleen

22 februari 2017 - Mumbai (Bombay), India

18 feb

Dit weekend zat Linus voor een summit in Dubai. Ik was dus alleen thuis. Tijd om wat toeristische dingen te doen. Ik heb om 10:00 een uber gepakt naar Bombay High Court in zuid Mumbai. Dit is het gerechtshof, en is een groot Gothisch gebouw.

Helaas kon ik niet naar binnen want je mag geen telefoons of camera's mee naar binnen nemen. Je moet hier zelf iets voor regelen want je kan hem ook niet afgeven.

Tegenover de High Court was een lang uitgestrekt park waar veel mensen cricket speelden.

Na de High Court wilde ik naar de Gateway of India lopen, maar ben finaal de verkeerde kant op gelopen. Opeens kwam ik bij de boulevard op Marine Drive, hier stonk het enorm omdat het water zo vervuild is. De Gateway was aan de andere kant het schiereiland, aan de andere kust.

Ik ben de boulevard afgelopen naar het zuiden en vervolgens overgestoken naar de andere kust. Omdat het hier nogal een dolhof is ben ik weer een aantal keer de verkeerde kant op gelopen met de stralende zon op me bol.

Op een gegeven moment kwam ik op de hoofdstraat waar allemaal winkeltjes en marktkraampjes op de stoep staan. Hier kwam een vent naar me toe die een stip op me voorhoofd drukte, armbandje omdeed en vroeg om een donatie. Omdat k de slechtste niet ben gaf ik hem 20 rps (€0,30).

Na een tijdje kwam ik bij de Gateway of India. Dit is een grote boog (zie foto's) die iets met geschiedenis enzo te maken heeft, één van de bekendste toeristische attracties van Mumbai.

Naast de Gateway ligt het Taj Mahal hotel (zie foto's). Bij de Gateway zijn drie mensen naar me toe gekomen om een foto met me te maken, ik was ook één van de weinige blanken.

Omdat het onderhand 14:00 uur was en ik om 09:00 voor het laatst had gegeten had ik flink honger. Omdat ik alle straatverkopers niet vertrouwde heb ik nog lang gezocht naar een betrouwbaar restaurantje. Gelukkig bracht de MacDonalds de uitkomst.

Een grote McFlurry met dubbel Oreo en een Big Maharaja (de Indiase Big Mac met kip en pittige saus) later voelde ik me weer het mannetje. Ik ben verder gelopen naar het treinstation, ook een groot mooi gebouw. Hiernaast was de Burger King waar ik op de wifi kon om weer een uber terug naar huis te bestellen.

Thuis gekomen was ik flink verbrand op me knar en ook tamelijk uitgedroogd. De rest van de dag bestond dus uit water drinken en Friends kijken.

19 feb

Na goed uitgeslapen te hebben, heb ik nog wat aan mijn stageopdracht gewerkt. Daarna vond ik het tijd om te leren hoe je curry maakt. Dus heb ik een recept op google gezocht en de ingrediënten op de markt gehaald. Sommige dingen hadden ze hier niet, of vertrouw ik niet. Ze hebben zelfs geen kerriepoeder op de markt of in de supermarkt...

Thuis heb ik alle ingrediënten volgens het recept bij elkaar gemieterd en zo ontstond er een curry. Hij is nog best pittig, maar de volgende keer gewoon iets minder hete chili kruiden gebruiken.

Morgen weer vroeg naar stage, dus nu lekker tukken.