Proeven van het leven

1 april 2017 - Mumbai (Bombay), India

Dag allemaal,

Sorry, alweer een tijdje geleden dat ik een update heb gegeven. Het is op stage erg druk en daar omheen doe ik ook veel dingen.

17 maart

Ik vroeg op werk of een collega wat wilde drinken die avond. Toen hij zei dat hij niet drinkt zei ik dat een cola ook goed was, zolang we maar ff uitgingen. Om vijf uur zei die dat die toch wel eens alcohol wilde proberen (was de eerste keer in zijn leven),

Toevallig was het St. Patrick's day bij The Irish House (een pub hier) en was het de hele dag happy hour! (alles 1+1 gratis). Een paar groene biertjes, brandende shotjes en veel heet eten later was die kerel aardig van de kaart dus heb ik hem maar met een taxi naar huis gestuurd.

21 maart

Diezelfde collega die ik dronken heb gevoerd nam ik dit keer mee naar een bar in Andheri (gedeelte van Mumbai). Ik heb een App gedownload waar veel restaurantjes in Mumbai in staan, en in Andheri zit een bar waar ze flinke milkshakes in Nutella glazen serveren.

Na de milkshake zijn we een Italiaan binnengelopen waar we voor €5 euro per persoon een viergangen menu hebben verorberd. 's Avonds twee uur lang gefitnesst om mezelf wat minder te haten.

22 maart

Met een uurtje rijden zit je in zuid-Mumbai. Hier heb je een leuke markt (Colaba causeway) waar je vooral heen moet gaat als je er van houdt om lastig gevallen te worden door verkopers. Maarja, je moet wat voor een paar leuke souvenirs.

Na het shoppen even naar de gateway van India gelopen (die grote poort waar iedereen in Mumbai een keer geweest moet zijn, zie eerdere blog). Hier heb ik even met een Nepalese Indiër en een Nigeriaanse Rus staan praten over alle landen waar we vandaan kwamen. Na een uurtje ben ik een eettent gaan zoeken, die nogal schaars zijn in dat deel van Mumbai, dus maar bij de Burger King gegeten dan.

23 maart

Vandaag weer een paar collega's dronken gevoerd. Dit keer vier anderen. Weer bij de Irish house geweest, waar we een paarcommunity cocktails (in een 2-literglas), Irish car bomb (bailey shotjes in een glas donker bier) en biertjes hebben gedronken.

26 maart

Ik word continu white boy genoemd op me werk. Het is ook niet makkelijk om een kleurtje te krijgen als je 6 dagen per week werkt... Vandaag dus maar even naar het strand gegaan om een kleurtje te pakken. Helaas niet echt gelukt, het was en beetje bewolkt en ik had niet heel lang de tijd.

's Avonds met een collega en twee vrienden naar de Mall gegaan waar één van de beste DJ's van India (volgens deze mensen dan) speelde. Op het feest kwam ik nog een collega tegen en met elkaar plus vier meisjes goed losgegaan op bollywood muziek met aardig veel bass eronder. (en natuurlijk een nummertje gefixt van één van de meisjes).

Na het feestje even voor een afterparty naar het huis van één van die vrienden gegaan. Helaas kwam zijn vader een halfuur later thuis en die houdt er niet zo van als er mensen in zijn huis zijn. Die vader rijdt Uber en ze kunnen dus precies zien wanneer die thuiskomt om de mensen eruit te sturen.

31 maart

Wederom zitten drinken met collega's (weer andere collega's). Sorry pap en mam.

Dit keer was het in het Rainforest restaurant, waar een riviertje doorheen stroomt, het aardig donker is, alle muren (nep)rotsen zijn en veel planten en alles van hout. Leuk sfeertje, en ze hadden Heineken, en pina colada's, en whiskey. Mooi avondje dus wederom.

En verder

De afgelopen weken hebben we vier dagen geen water gehad, valt de WiFi elke week wel een paar keer uit en zijn de bewakers beneden boos omdat ze ons ervan verdenken dat we de watertank leegtrekken. Welcome to India!

P.S. Ik zal proberen morgen weer een aantal foto's erop te gooien!

P.P.S Niet vergeten me te feliciteren over 5 daagjes

Aju!

1. Cindy en Loek:
    6 april 2017
    Hoi Niels. Leuk om zo op de hoogte te blijven wat je allemaal beleeft in India. Succes nog met je stage en o ja van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Groetjes Cindy en Loek