Met de familie

27 april 2017 - Mumbai (Bombay), India

13 april donderdag

Pap, Mam, Marit, en Christiaan zijn vandaag geland. Ik ben naar het vliegveld gegaan om ze op te halen om 23:45, en met zijn allen hebben we een taxi genomen naar het hotel dat vlakbij het vliegveld ligt. Heerlijk om ze weer te zien na 2 maanden. In het hotel hebben we even wat gedronken en bijgepraat. Om 01:40 ben ik weer naar huis gegaan want morgen gewoon werken, en zij waren ook moe van de vlucht.

14 april vrijdag

Na werk heb ik de rest opgezocht in Zuid Mumbai. Zij waren bij de Gateway of India gaan kijken, en daarna heb ik ze meegenomen naar een marktstraat daar in de buurt, en Marine Lines (een mooie lange boulevard). 's Avonds hebben we bij Pizza at the bay gegeten, een pizzarestaurant aan de boulevard (obviously). Daarna zijn we weer naar het hotel gegaan en hebben we in de tuin op een loungeset nog wat drankjes gedaan en bijgepraat over alles.

15 april zaterdag

Omdat het weekend is en ik zaterdag vrij heb kunnen nemen heb ik 's ochtends een riksja naar het hotel gepakt om mee te genieten van het ontbijtbuffet. Na het ontbijt zijn we even aan het zwembad gaan liggen om bij te komen. Uiteraard hoort daar een cocktail bij (ook om 11:00 uur).

Na het zwemmen hebben we in het hotel gelunched en zijn we naar wat zuidelijker Mumbai gereden en hebben we Dobi Ghat bezocht. Een sloppenwijk met alleen maar wassende mensen. Hier worden de kleren gewassen van een groot deel van de mensen in Mumbai.

Daarna zijn we doorgelopen naar de paardenrenbaan en hebben we twee paardenraces gekeken. Best lachen om te zien. Vanaf hier zijn we doorgereden naar Hard Rock Café om lekker te eten. Na het eten gingen zij naar het hotel en was het voor mij al aardig laat omdat ik morgen weer moet werken, dus heb ik een riksja naar huis genomen. Wel een riksja met dikke subwoofers, dat was ook een first.

16 april zondag

Wederom ontbeten met de squad. Na het ontbijt hebben we een Uber genomen naar het Sanjay Gandhi National Park. Een enorm natuurpark. We hebben een tour genomen waarmee we eerst een tijger -en leeuwensafari kregen. Daarna reden we naar de Kanheri grotten. Een stuk of 100 mooie grotten die in de eeuw voor christus door een paar studenten van één of andere vent zijn gemaakt.

Na de grotten gingen we naar de Jain tempel. Een tempel met drie enorme marmeren standbeelden van goden en een hele hoop standbeelden daaromheen.

Na het national park zijn we naar Powai, de mooiste wijk in Mumbai, gereden en hebben we daar even gelopen. We hebben bij Maderia & Mime gegeten, waar alleen maar dove obers werken. 's Avonds hebben we weer in de hoteltuin op de loungeset wat drankjes gedronken.

17 april maandag

Vandaag is iedereen naar mijn kantoor gekomen om te zien waar ik werk. Een koffie en thee en ff praten met collega's, en toen weer weg. Eerst even de marktstraat waar ik boodschappen doe laten zien, toen laten zien waar ik fitness, en daarna mee naar mijn appartement waar ze Sheetal hebben ontmoet.

's Avonds heb ik ze meegenomen naar het winkelcentrum tegenover mijn huis en hebben we bij the Irish House gegeten. De bar waar ik wekelijks meerdere keren te vinden ben. Hierna hebben de kindjes een Uber teruggenomen en ben ik naar de overkant gelopen.

18 april dinsdag

Na werk heb ik een riksja naar Bandra, wijkje in Mumbai, genomen waar we met zijn allen een oud fort hebben gekeken dat aan de oceaan ligt. Vanaf daar zijn we over de boulevard (Band Stand) gelopen richting een rooftop restaurant. Hier hebben we met zijn allen Kolonisten van Catan gespeeld en avondgegeten. Ook hierna heb ik weer een riksja naar huis genomen.

19 april woensdag

Vandaag zijn we lui. Na kantoor een riksja naar het hotel genomen en lekker aan het zwembad gelegen. Pap was de hele dag bij een bedrijf geweest dat voor ABN Amro werkt, waar pap een rondleiding heeft gekregen en een presentatie heeft gegeven. Om 8 uur, toen Mam, Marit, Chris, en ik net aan het avondeten zaten, kwam pap ook weer aanschuiven. En 's avonds hebben we nog even in de tuin Kolonisten van Catan gespeeld met een paar drankjes.

20 april donderdag

Vandaag na werk een riksja genomen naar Juhu, wijkje in Mumbai. Eerst een grote tempel bezichtigd waar we een privé rondleiding kregen van een spirituele vent. Daarna zijn we naar het strand gelopen om de zonsondergang te bekijken. Nog even over het strand gewandeld en later een restaurantje bezocht waar de bar helemaal gemaakt was een aquarium.

21 april vrijdag

Vandaag zijn is iedereen wezen shoppen in het winkelcentrum tegenover mijn huis, terwijl ik aan het werk was. Na werk ben ik ook naar het winkelcentrum gegaan en hebben we nog even samen geshopt.

In de avond kwam Linus erbij om kennis te maken en hebben we met hem erbij avondgegeten in the Irish House. Na het eten hebben we met zijn allen (behalve Linus) een film gepakt in Gold Class cinema in het winkelcentrum (lees hierover maar in mijn vorige blog). Fast and the Furious 8 gekeken. Hierna heb ik de rest met een riksja naar huis gestuurd en ben ik zelf naar de overkant gelopen.

Dit was niet het beste idee, aangezien de riksja van pap en mam ze 638 roepie wou laten betalen voor een ritje waar ik de afgelopen 7 dagen elke keer tussen de 140 en 160 voor heb betaald. Gelukkig riepen ze de beveiliger van het hotel erbij toen ze aankwamen en die heeft geregeld dat ze niet meer dan 200 hoeven te betalen. Nederlanders he...

22 april zaterdag

De laatste dag alweer, de tijd is echt gevlogen. Vandaag weer de dag begonnen met een ontbijtbuffet en lekker lui de hele dag aan het zwembad gelegen. Natuurlijk het eerste uur niet ingesmeerd dus flink verbrand, zoals het hoort.

In de avond bij een grillroom gegeten om de vakantie goed af te sluiten, en in de avond heb ik ze helaas weer naar het vliegveld moeten brengen.

Het was geweldig om jullie hier te hebben, en om te laten zien waar ik deze maanden leef. Ontzettend jammer om jullie weer te laten gaan, maar over twee maandjes ben ik weer thuis!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Kyra:
    27 april 2017
    Wat een belevenissen Niels! Vandaag de foto's bij je ouders gezien, geweldig!
  2. Opa en oma van Dijk:
    28 april 2017
    Hallo Niels, als we het zo lezen heb je daar veel te doen. Fijn dat het allemaal goed gaat en dat je zo'n leuke tijd hebt gehad met de familie. Leuk ook, dat je ons zo op de hoogte houdt.
  3. Christie:
    28 april 2017
    Hoi niels,
    Bedankt voor de update!
    Gisteravond bij je ouders langs geweest en de foto's gezien. Die zitten gelukkig nog vers in het geheugen en kan ik in gedachten bij jou verhaal zien!
    Weer even wennen zeker, zo zonder familie dichtbij.
    Veel succes, niels!
  4. Ton:
    29 april 2017
    Wat hebben we een heerlijke tijd gehad Niels, het was zo ontzettend leuk om te zien waar jij al die tijd allemaal bent geweest! Echt een onvergetelijke reis.